På kurset “Det Perfekte Pitch” får du dybdegående undervisning i, hvordan du strikker et gennemarbejdet pitch sammen til når du skal præsentere/sælge din idé eller koncept.
Hvert tv-program, film, kampagne eller koncept skal på et tidspunkt i sin tilblivelse vises frem foran en beslutningstager som skal overbevises. Der er mange redskaber som tages i brug i mødet med fx en broadcaster, indkøber, redaktør eller andre som skal købe din idé. Derfor zoomer dette kursus ind på hvordan formidlingen, strategien og selve udarbejdelsen af præsentationen skærpes.
Kurset tager udgangspunkt i konkrete idéer, hvor du sammen med de øvrige kursister og med sparring fra underviseren sammensætter et “pitch deck”. Ud fra taktiske vurderinger om, hvordan din idé kommunikeres bedst og rammer din målgruppe skarpest, lærer du at udfærdige en visuel appellerende præsentation.
Kurset indeholder også specielle aften-sessions, hvor der mere uhøjtideligt gives særlig viden og inspirations-oplæg.
Du vil i løbet af kurset pitche din idé 3 gange foran underviser og de øvrige kursister. For hver gang vil du modtage praktisk feedback til videre forbedring af pitchen indtil du til sidst laver det perfekte pitch.
Dette kursus dækker
Beskriv din idé skarp og klart
Udarbejd elevator-pitch
Produktion og layout af pitch deck
Strategisk tilgang til salgs-situationen
Behov og efterspørgsler i markedet
Do’s & don’t’s når du pitcher
Det store “Why”
Præmis, vinkel og formatgreb
Adskil dig fra konkurrenterne
Vigtigst først-tilgangen
Pitch-barometeret
Den fængende forside (foto-brug)
Ram målskiven
Kotume i pitch-rummet
Økonomi, produktion og hold
Udbytte
Efter endt kursus har du tillært dig en række grundkompetencer der gør dig i stand til kort og præcist at pitche idéer, så de nemt kan forstås og effektivt kan sælges.
Undervisningsform
Kurset er både teoretisk og lavpraktisk med fokus på hands on arbejde med dit eget pitch. Dette sker i samspil med de øvrige kursister, hvor der i undervisningen indgår sporadiske øvelser i plenum og mindre grupper. Med konkrete eksempler fra virkelige pitches (både gode og dårlige) reflekteres og debateres der om pitchmetoder og tilgange.
Målgruppe
For dig i den kreative branche som har brug for at formidle, præsentere og/eller sælge idéer. Kurset er værdifuldt for både begyndere og erfarne i pitch-situationer.
Finansiering og støtte
Pressens Uddannelsesfond
Dette kursus er godkendt til støtte igennem Pressens Uddannelsesfond.
Du kan få støtte fra Pressens Uddannelsesfond, hvis du:
arbejder på en virksomhed, der er medlem af PU - og som betaler medlemsbidrag for dig (er du i tvivl, kan du spørge din tillidsrepræsentant eller arbejdsgiver).
er ledig og medlem af Dansk Journalistforbund.
Er du berettiget til støtte, skal du tilmelde dig kurset hos Mediernes Efteruddannelse. Søg blot efter kursustitlen i søgefeltet på forsiden.
Du kan læse mere om støtte fra Pressens Uddannelsesfond her.
Arbejdsgiverbetalt uddannelse
Betaler din arbejdsgiver dine udgifter til erhvervsrelaterede uddannelser og kurser, er de skattefri for dig. Uddannelsen eller kurset behøver ikke have relevans for arbejdet hos din nuværende arbejdsgiver.
Læs mere om arbejdsgiverbetalt uddannelse her.
Bruttolønsordning
Bruttolønsordninger, lønomlægning eller fleksibel lønpakke er en samlet betegnelse for de ordninger, hvor du går ned i løn og i stedet modtager et kursus eller efteuddannelse fra din arbejdsgiver.
Læs mere om bruttolønsordningen her.
FAF
Som medlem af FAF har du flere muligheder for at søge tilskud til kurser, efteruddannelse, studierejser og andre fagligt relevante aktiviteter, alt efter hvilke puljer du har mulighed for at søge.
Læs mere om FAF's støtte til efteruddannelse her.
Rettighedsmidler
Har du rettighedsmidler tilgode kan disse bruges til betaling af kurser. Du vil i mange tilfælde opnå. skattefritagelse for din betaling.
Læs mere om brug af rettighedsmidler her.
*Det er helt uforpligtende. Du vil modtage en faktura. Når den er betalt, er pladsen endelig din. Se handelsbetingelser
Din underviser
Roald Bergmann
Roald Bergmann er uddannet fra Danmarks Journalisthøjskole og sidder til dagligt som udviklingschef for Pipeline Production – og tidligere hos Pineapple Entertainment og Nordisk Film Tv. Her har han udviklet tv-programmer som fx Umage, Vrede Piger, Zulu Awards, Ranes Museum og Mormor på mandejagt. Roald har udviklet mere end 25 tv-koncepter og programserier til samtlige danske tv-kanaler og har stået bag flere nominerede og vindende Tv-pris modtagere. Han driver sideløbende et forlag, et kunstnerværksted, en festival og den kreative hub Kjøllergaard på Bornholm.
Praktisk
Undervisningen foregår i North Creatives villa på Hejrevej 34A, Kbh NV og er inklusiv frokost og kaffe/te/vand i løbet af dagen.
Ret til ændringer af programmet forbeholdes.
Adresse:
North Creative Academy
Hejrevej 34A
2400 København NV