SoMe strategi for kreative:
Effektivt video content
Startdato:
7. okt. 2024
På vej: Nye datoer i november
Adresse:
North Creative Academy
Hejrevej 34A
2400 København NV
Slutdato:
9. okt. 2024
Pris:
Kr. 11.800,- eks. moms
Varighed:
3 dage
Reserver en plads. Er det dit jobcenter der betaler kurset, er pladsen endelig din, når vi modtager et betalingstilsagn. Ring endelig hvis du har spørgsmål. Se handelsbetingelser
På et intensivt 3-dages kursus lærer du, hvad der skal til for at få succes med sociale medier.
Du får indsigt i:
Hvordan samarbejdet mellem det kreative og strategiske fungerer bedst.
Hvad er de forskellige platformes styrker og svagheder?
Hvordan analyserer du målgrupperne og skaber content, der rammer plet, tilpasset købsrejsen, så de rigtige mennesker møder det rigtige content på det rigtige tidspunkt?
Og ikke mindst, hvordan måler du din succes og optimerer din indsats?
Kurset er målrettet dig, der arbejder med kommunikation, marketing eller producerer videoindhold, og som ønsker at styrke dine kompetencer inden for social media content creation..
På kurset lærer du
-
At forstå styrkerne og svaghederne ved de mest populære sociale medieplatforme: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter og TikTok.
-
Hvordan du skaber godt content, der er skræddersyet til hver enkelt platform.
-
Sammenhængen mellem det kreative og strategiske arbejde på sociale medier.
-
Hvordan du målretter dit content til den rigtige bruger på det rigtige tidspunkt i købsrejsen.
-
Forskellen mellem organisk og betalt content, og hvordan du anvender annoncering effektivt.
-
Vigtigheden af tracking og måling af dine resultater, herunder brugen af pixels.
-
Hvordan du vurderer, om dit content er en succes, og hvad det koster at annoncere.
-
Hvordan du analyserer og forstår målgrupperne på de forskellige sociale medieplatforme for at sikre, at dit content rammer plet.
-
Hvordan du planlægger og eksekverer en sammenhængende
Udbytte
Efter kurset vil du have en solid forståelse af, hvordan du kan bruge sociale medier strategisk og kreativt for at opnå succes med dit content. Du vil være i stand til at analysere målgrupperne, planlægge og eksekvere en effektiv content-strategi, lave målrettede annoncer, måle dine resultater og tilpasse din SoMe-strategi for at opnå størst mulig effekt.
Undervisningsform
Kurset er en kombination af teoretiske oplæg, praktiske eksempler og hands-on øvelser. Der vil være rig mulighed for sparring med både underviser og medkursister, hvilket sikrer, at du kan omsætte det lærte til praksis.
Målgruppe
Kurset er målrettet journalister, videoproducere og andre, der arbejder med at producere content, lave kommunikation og markedsføring, og ønsker at styrke deres kompetencer inden for social media strategi og content creation.
Forudsætninger:
Ingen specifikke forudsætninger, men kendskab til de grundlæggende funktioner på sociale medier vil være en fordel.
Reserver en plads. Er det dit jobcenter der betaler kurset, er pladsen endelig din, når vi modtager et betalingstilsagn. Ring endelig hvis du har spørgsmål. Se handelsbetingelser
Underviser:
Alexander Sund Nielsen, SoMe strategi & digital markedsføring, har arbejdet i 15+ år med digitale kanaler og sociale medier, både som selvstændig med egen virksomhed og på medie- og kreativt bureau. Han har hjulpet alt fra de små lokale forretninger til store internationale brands med SoMe strategi, aktivering, digital synlighed og hvordan man laver skarpt content til de sociale medier.
Praktisk
Undervisningen foregår i North Creatives villa på Hejrevej 34A, Kbh NV og er inklusiv frokost og kaffe/te/vand i løbet af dagen.
Ret til ændringer af programmet forbeholdes.